حقیقت و واقعیت

فرهنگی-اجتماعی-سیاسی

حقیقت و واقعیت

فرهنگی-اجتماعی-سیاسی

آنچه که برای این حقیر از همه مهمتر است مسائل فرهنگی است و آن شاخه های بسیاری دارد از جمله؛ اعتقادی- مذهبی- رادیو-تلویزیون- سینما- انواع هنر- ادبیات- اندیشه-کتاب، روزنامه و... که تماماً زیرمجموعه فرهنگی هستند.
ب- مسائل اجتماعی نیز برای بنده از اهمیت بسیاری برخوردار است که اغلب با موضوعات فرهنگی ارتباط نزدیکی دارد و در جای خود باید با هم مطمح نظر باشند که عبارتنداز: آموزشی- علمی- ایثارگران- شهیدوشهادت- بهداشت و درمان- جوانان- زنان و خانواده- شهری و رفاهی- قضایی و انتظامی گردشگری- ورزشی- طنز- حکایات و روایات و ...
ج- مسائل سیاسی نیز در جای خود قابل توجه است. آن هم به معنای آنکه سیاسی باشیم نه سیاسی کار! و سیاست باز! سیاستی که برپایه؛ بصیرت، خردمندی، هوشیاری و بیداری، تعقل و تدبر، حقگویی و حق طلبی، آزاداندیشی، فقط بندگی خدا و رهایی از غیر او و سر به فرمان اولیاء الهی بودن باشد. سیاستی که ستون خیمه آن قرآن و دین باشد یعنی همانی که گفته شده است. و مصداق تمام و کمال آن مولای انس و جان، حقیقت قرآن، قسیم دوزخ و جنان، صاحب زمین و زمان، امیر مؤمنان، حضرت علی بن ابیطالب و اولاد معصوم آن حضرت (سلام الله علیهم) هستند.
و غیر از این، می شود سیاست دغل بازان و فریب کاران و ریاکاران که در هر لباس و ملت و مذهبی دیده می شوند که باید از آنان به خدا پناه برد و با آگاهی و بصیرت از آنان برحذر بود.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است


عکس یک دختر بود که ، زیرش نوشته بود » اجمل بنات عصرها » «زیباترین دختر روزگار» گفت: آقایان من درباره این عکس از شما سوالی می کنم.
اگر شما را مخیر کنند بین اینکه با این دختر بطور مشروع و قانونی ازدواج کنید – از همان اولین لحظه ملاقات عقد جاری شود و حتی یک لحظه هم خلاف شرع نباشد – و هزار سال هم زندگی کنید...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۰۱
محمود عدالت منش

سوال: من دختری هستم که عاشق آرایش کردن هستم و آرایش هم برای دل خودم است. و آرایش من، برای جلب توجه دیگران نیست. من وقتی بیرون می روم به سر و وضع خودم می رسم تا دلم شاد بشود. آیا این کار من ایرادی دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۰۹
محمود عدالت منش

تصاویر مربوط به مراسم شب خاطره به مناسبت دومین سالگرد شهادت

بسیجی جانباز

شهیـــد حاج احمد اشرف


این مراسم روز پنجشنبه 1393/2/18 بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه گلزار شهدای ملارد با حضور بسیجیان، همرزمان، دوستان و خانواده محترم شهید برگزار شد.

در این مراسم چند تن از جانبازان و دوستان و همرزمان شهید حاج احمد اشرف به بیان خاطرات خود از این شهید والامقام پرداختند.

برادران حاج مهدی فسا، سیدحمید ترابی، حسین کلهر، حاج محمد امیری و دکتر شهسواری هرکدام شهید احمد اشرف را از زاویه ای توصیف کردند.

شهیدان که دل را به دریا زدند

عجب پشت پایی به دنیا زدند

*****
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۵۴
محمود عدالت منش
مراسم تشییع 2 شهیــد گمنام در کرج

زمان: دوشنبه- 1393/2/15- ساعت 9 صبح


مکان: کرج - میدان شهدا

محل خاکسپاری: چهارراه دانشکده- محوطه دانشکده کشاورزی

***

* همچنین مراسم شبی با شهدا روز شنبه (1393/2/13) از ساعت 10 شب با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی در تپه نورالشدا و در جوار پیکرهای مطهر دو شهید گمنام برگزار شد.

Photo_3.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۲۴
محمود عدالت منش

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای:


این همه همسران شهدا، همسران جانبازان، مادران شهیدان، بازماندگان برجستهى کسانى که رفتند جانشان را در راه خدا دادند و اینها با ارادهى محکم، عزم راسخ و با صبر، هر انسانى را در مقابل خودشان خاشع و خاضع می کنند.

بنده که حقیقتاً هر وقت با این زنان برجسته مواجه می شوم، در مقابل آنها احساس خضوع می کنم.

بنده زیاد برخورد می کنم با مادران شهیدان، با همسران شهیدان، با همسران جانبازان؛ این بانوى فداکارى که یک عمر زندگى خودش را می گذارد براى مدیریّت کردن و بهبود بخشیدن به زندگى یک معلول و جانباز، براى خاطر خدا؛ این چیز کوچکى نیست، اینها به زبان آسان است.

آن مادرى که دو فرزند، سه فرزند، چهار فرزند را در راه خدا داده و همچنان محکم ایستاده، به ما سفارش می کند که بایستید؛ محکم باشید!

انسان واقعاً در مقابل اینهمه عظمت احساس خشوع می کند. اینها واقعیّت هاى زنانهى جامعهى ماست که بسیار افتخارآمیز و مهم است.(1393/1/30- شب میلاد حضرت زهرا)

 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=26155

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۵۶
محمود عدالت منش

نگاهی به کتاب «نامه‌های فهیمه» در پنجاهمین سال تولد فهیمه بابائیان‌پور

کتاب «نامه‌های فهیمه» پر است از کلمات و عبارت هایی که خواننده را از فضای اطراف جدا کرده و به عمقی عاشقانه و عارفانه می برد. تداوم احساسات فهیمه با غلامرضا و علیرضا در طول زندگی اش، نشان می دهد که او، این جملات و عبارات را از اعماق قلب و احساسات رقیقی استخراج کرده که منشأیی خدایی دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۳۴
محمود عدالت منش